diary from a semester abroad in New Zealand

Fiji – Part 3

Fra Mantaray Island gik turen videre til Barefoot Kuata. Det var en sejltur på ca 2 timer, som nogen synes var lidt hård 😉

Allerede ved ankomst kunne man fornemme, at Barefoot Kuata var meget mindre end både Blue Lagoon og Mantaray Island. Småt men hyggeligt!

Efter check-in blev vi vist hen til vores sovesal. Det var et lille safari telt på stranden! Her var der plads til 8 mennesker, og da der allerede var 6 i forvejen trak vi nitten med de mindre gode senge. Det sjove var dog, at jeg mødte flere fra Auckland University – endda to danskere! Om aftenen spiste vi aftensmad med danskerne og efterfølgende var der hygge og spil for alle.

(Udsigten fra teltet var slet ikke så dårlig!)

Den første nat på Barefoot Kuata var hård – pyha! Vi sov i øverste køje i to køjesenge – bortset fra at det var ikke to køjesenge, men blot to almindelige senge sat ovenpå hinanden! Sengen var så ustabil! Det var længe siden, at jeg havde været så glad for at se solopgang!

(Hurra for solopgang!!)

Næste morgen mødte vi rengøringsdamen Nancy – hun blev vores nye bedste ven! To af de andre i teltet tjekkede ud og så skyndte vi os ellers at alliere os med Nancy! Hun sørgede for, at vi fik to nye – gode – senge. Med tanke på, at vi ville få en god nats søvn var dagen allerede meget bedre!

Omkring middagstid skulle vi på tur. Vi skulle ud og snorkle med hajer! Båd turen derud var vild! Masser af bølger, så den lille speedbåd hoppede og dansede – Rico var ikke helt tilfreds, men jeg synes det var en fest 🙂
Midt ude på havet stoppede båden og så var det ellers på med snorkel-udstyret og så i baljen. Lidt skræmmende med tanke på, at der var hajer i vandet. Vi snorklede rundt med 15-17 rev-hajer, og det var en fantastisk oplevelse! De kom virkelig tæt på – og svømmede endda ind i os engang imellem! Vandet var fyldt med farverige fisk, koraller og hajer – simpelthen så smukt!

Tilbage på Barefoot Kuata tog vi et bad og gik bagefter op til pool området for at nyde vores sidste aften på øen (vi var i virkelig godt humør eftersom vi vidste, at vi havde en god nat i vente 🙂 ).

Der blev naturligvis drukket farverige drinks 😉

Der var desuden WIFI, så vi kunne få ringet hjem 🙂

Mørket faldt på efter (endnu) en smuk solnedgang!

Efter aftensmad havde hotellet arrangeret en “kava ceremoni”. Kava er den uofficielle national drik på Fiji. Det er en rod fra en plante, som blandes med vand. Det ligner mest af alt muddervand (og det smager egentlig også sådan). En kava ceremoni symboliserer, at man byder folk velkommen og gør dem til “en del af familien” (i en landsby f.eks.). Der er en masse traditioner forbundet med ceremonien, og vi forstod ikke så meget af det – en masse Fiji sprog og klap – men det var nu meget sjovt at prøve – muddervand eller ej 😉

Jeg har efterfølgende googlet hvad pokker kava egentlig er. Det er ikke euforiserende stoffer, og effekten ved at drikke kava er, at ansigtet kan blive følelsesløst (hvis man drikker nok) og så vil man falde i søvn (hvis man drikker rigtig rigtig meget).

Efter kava ceremonien var der musik og dans 🙂

Vi sov RIGTIG godt den nat! Dagen efter var der afslapning ved poolen, mens vi ventede på færgen videre til den næste og sidste ø. Barefoot Kuata var et godt eventyr!

2 thoughts on “Fiji – Part 3”

• Hold da op hvor I bliver ved med at trylle fantastiske steder frem😊er dog ikke helt tryg ved at se Rico efterladt, der imellem de indfødte😃

• Åh Milla – det ser bare så fantastisk ud!!
    Jeg er så glad på jeres vegne. Jeg glæder mig til manger timers slideshow haha!