diary from a semester abroad in New Zealand

Fiji – Part 4

Fra Barefoot Kuata sejlede vi videre til vores sidste stop – “South Sea Island”. Det er den ø, som ligger tættest på “fastlandet”. Her skulle vi tilbringe én nat.

South Sea Island er den mindste ø, vi var været på. Man kan gå hele vejen rundt om øen på ca. 10 minutter.

Vi ankom sent om eftermiddagen, og på det tidspunkt var alle dags-gæsterne taget hjem. South Sea Island ligger kun 30 minutter fra Nadi, og er derfor et populært mål for dagsudflugter. Om dagen er øen fyldt med liv, mens der er helt stille om aftenen. Vi var kun 12 overnattende gæster den dag.

Efter aftensmad blev der snakket og hygget inden vi alle gik til køjs.

Dagen efter spiste vi morgenmad sammen – “fred før stormen”, og kunne i ro og mag vælge os de bedste liggestole på stranden, inden dags-gæsterne kom væltende ind.

På ganske kort tid blev øen fyldt med mennesker og liv! Vi brugte dagen på ren badeferie – sol, strand og drinks. Nu var det desværre blevet min tur til at blive syg, så jeg sov det meste af dagen.

Om eftermiddagen blev vi samlet op af færgen, som sejlede os tilbage til Nadi. Herfra tog vi en bus ud til vores hotel. Vores Fiji eventyr var ved at nå sin slutning, men vi havde dog 4 overnatninger på hotel – langt væk fra sovesale, andres snorken og kolde bade – tiltrængt! 🙂

Vi fik et værelse med fantastisk udsigt over havet.

Den første dag i Nadi tilbragte jeg i sengen. Jeg sov nærmest 24 timer i streg, og var langt fra på toppen. Nøj, hvor var jeg taknemmlig for, at vi havde vores eget værelse på det tidspunkt!

De følgende dage, hvor jeg heldigvis havde fået det meget bedre, tilbragte vi på stranden og med gåture rundt i byen.

Vi stoppede i den mindste “boghandel” jeg nogensinde har set! Nærmere bare et lille bur med bøger 🙂

Vi nød vores værelse med tilhørende altan og den fine udsigt. Herfra så vi, naturligvis, et par solnedgange 😉 (Dem har vi efterhånden set mange af på Fiji 😉 )

Rico fik et par gode venner på stranden. De var helt enige om, hvordan en eftermiddag i skyggen skulle bruges 😉

I Nadi fik vi også endelig tid til at få sendt lidt postkort og øvet vores Sudoko færdigheder.

Tak til Fiji for en fantastisk oplevelse, som vi aldrig nogensinde vil glemme! Sikke et eventyr! Nu var vi atter klar til at sætte kurs mod vores “hjem” i New Zealand – mættede af indtryk og oplevelser!

1 thought on “Fiji – Part 4”